مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

به استفاده و نصب کفپوش اپوکسی در منزل یا فضای تجاری خود فکر می‌کنید اما از مزایا و معایب آن مطمئن نیستید؟ آیا انتخاب کفپوش اپوکسی برای کاربرد شما درست است یا خیر؟ کفپوش سازه خود را کورکورانه انتخاب نکنید. با آگاهی از مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، آگاهانه بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

اختلاط کفپوش اپوکسی

مواد کفپوش اپوکسی، از دو جزء رزین و سخت کننده تشکیل شده است. این کفپوش یکی از سیستم‌های کف‌سازی رزینی است که کفپوش بدون درز را تشکیل می‌دهد. ماده حاصل معمولاً یک ماده پلاستیکی بسیار سفت و سخت است.

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی

  • بو و گازهای قوی

در طول فرآیند استفاده از اپوکسی، اپوکسی مرطوب بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. کارکنان نصب کفپوش اپوکسی برای محافظت از خود، ماسک و عینک ایمنی استفاده می‌کنند، زیرا بخارات نه تنها از نظر بو، نامطلوب هستند، بلکه می‌توانند سمی نیز باشند.

گاز و بوی کفپوش اپوکسی

افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و آسم باید در هنگام نصب کفپوش اپوکسی با احتیاط زیادی عمل کنند. منطقه نصب کفپوش اپوکسی باید به طور کامل تهویه شود تا هنگام نصب، افراد از خطرات گاز اپوکسی محافظت شوند .چیزی که معمولا نادیده گرفته می شود این واقعیت است که بو و محتویات مواد اپوکسی، با آنچه در یک قوطی رنگ معمولی که از فروشگاه‌های ساختمانی محلی خریداری می‌شود، تفاوت چندانی ندارد!

با این حال، پس از خشک شدن کامل اپوکسی، دیگر بویی وجود ندارد مگر اینکه روی پوشش سمباده قوی کشیده شود و باعث ورود گرد و غبار رزین اپوکسی به فضای هوا شود.

  • زمان نصب طولانی

نصب سیستم‌های کفپوش اپوکسی بسته به نوع پوشش اپوکسی و حجم پروژه، چندین روز طول می‌کشد تا کاملا خشک شوند. معمولاً 72 ساعت طول می‌کشد تا اپوکسی به عمل آمده و کاملاً خشک شود. با این حال، استفاده از اپوکسی در پروژه‌های کوچکتر مانند خانه و یا گاراژها می‌تواند تنها 24 ساعت طول بکشد.

اگر در آب و هوای مرطوب قرار دارید، زمان خشک شدن را افزایش می‌دهد.

 

  • لغزندگی کفپوش، هنگام خیس شدن

از آنجایی که کفپوش اپوکسی غیر متخلخل است، در صورت خیس شدن می‌تواند بسیار لغزنده شود. این امر به ویژه در صورتی که اپوکسی در مکانی استفاده شود که کودکان کوچک یا افراد مسن قرار است به طور منظم روی کفپوش تردد کنند، خطرناک است.

لغزندگی کفپوش اپوکسی

عوامل کاهش دهنده‌ای برای رفع این لغزندگی وجود دارد، که همه آن‌ها را می‌توان در طول فرآیند نصب کفپوش، اضافه یا تنظیم کرد، اما هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت. برای این موضوع باید با کارشناسان کفپوش آکسون در تماس باشید. با این مواد اضافی، کفپوش اپوکسی می‌تواند عمدتاً غیر لغزنده شود! همه این‌ها به کاربرد کفپوش اپوکسی شما بستگی دارد.

 

مزایای کفپوش اپوکسی آکسون

  • انتخاب کفپوش اقتصادی

در مقایسه با بسیاری از انواع کفپوش‌های دیگر، هزینه کفپوش اپوکسی در هر متر مربع نسبتاً ارزان‌تر است. علاوه بر این، سطح کار، نیازی به تعمیرات اساسی ندارد. اپوکسی را می‌توان مستقیماً روی بتن، چوب یا فولاد موجود از قبل اعمال کرد. هزینه‌های رنگ آمیزی، تعویض/اجرای مجدد حتی کمتر بوده و طول عمر مفید بالا را می‌سازد.

پوشش‌های اپوکسی هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند و نیاز به تعمیر کمی دارند، که باعث افزایش ارزش طولانی مدت آن می‌شود.

  • مقاومت کفپوش در برابر آسیب

برخلاف بسیاری از انتخاب‌های کفپوش برای فضاهای مسکونی و تجاری، پوشش اپوکسی مستعد آسیب‌هایی که اغلب در اثر سایش و فرسودگی معمولی ایجاد می‌شود، نیستند. مانند لمینت، چوب یا انواع دیگر کفپوش، ترک نمی‌خورد، پوسته نشده و فرسایش نمی‌یابد. اپوکسی به عمل آمده، در برابر رطوبت مقاوم است و قادر به تحمل وزن بسیار سنگین است.

کفپوش‌های اپوکسی آکسون در برابر بسیاری از حلال‌ها و مواد شیمیایی قوی مانند روغن واسیدهای قوی، مقاوم هستند و تمیز کردن آن‌ها آسان است. به همین دلیل برای کاربردهای تجاری و صنعتی بسیار مناسب هستند. بر خلاف کف‌های بتنی، کفپوش‌ اپوکسی آکسون با یک نشت کوچک مواد شیمیایی مانند روغن و اسید خراب نمی‌شود.

علاوه بر این، کفپوش اپوکسی گزینه‌های زیادی برای اضافه کردن به عنوان لایه پوشش آخر (مانند اورتان) دارد که استحکام و دوام آن را افزایش می‌دهد.

  • مقاومت کفپوش در برابر انواع آب و هوا

اپوکسی می‌تواند دمای کمتر از 0 درجه و بیش از 50 درجه را تحمل کند. همچنین مقاومت در برابر آسیب آتش سوزی، اپوکسی را به یک انتخاب عالی برای استفاده در محیط داخلی و خارجی تبدیل می کند.

در شرایط آب و هوایی با نوسانات بالای دما، داشتن کفپوشی که بتواند در برابر دما و نوسانات شدید مقاومت کند، ضروری است.

کفپوش اپوکسی خانه

جهت اطلاع از انواع کفپوش‌های اپوکسی آکسون و قیمت کفپوش اپوکسی و جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با آکسون در تماس باشید. ما برای شما یک راه حل کامل و جامع داریم.

برخی از پروژه‌های کفپوش اپوکسی اجرا شده توسط شرکت آکسون سازه آراد را در اینجا مشاهده کنید.

با آکسون، عملکرد و ظاهر ساختمان خود را بالا ببرید... با آکسون، عملکرد و ظاهر ساختمان خود را بالا ببرید...

5 50 رای ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست