کفپوش صنایع غذایی آکسون

به حداقل رساندن خطر آلودگی غذایی در اولویت عملکرد صنایع غذایی است. طبق تحقیقات، باکتری‌ها در محیط‌های مستعد می‌توانند هر 20 دقیقه دو برابر تکثیر شوند. بنابراین برای صنایع غذایی مهم است که اقدامات احتیاطی را برای کاهش خطر انجام دهند که یکی از مهمترین اقدامات، اجرای کفپوش صنایع غذایی مناسب است.

عوامل بیماری زا روی سطح کفپوش

صنایع غذایی و آشامیدنی، مسئولیت گسترده‌ای در تولید مواد غذایی با کیفیت بالا و سالم که برای مصرف انسان بی‌خطر است، بر عهده دارند. عدم ایجاد محیط مناسب می‌تواند مصرف‌کنندگان را در معرض عواقب جدی سلامتی قرار دهد. کفپوش یکی از بزرگترین سطوح در هر کارخانه فرآوری موادغذایی است که در معرض شرایط تهاجمی ناشی از سایش، شوک حرارتی و شیمیایی است.

داشتن کفپوش‌ صنایع غذایی با دوام و بهداشتی که بتواند ترافیک ثابت رفت و آمد را تحمل کند‌، تمیزکردن آن سریع و آسان باشد و شرایط سختی را تحمل کند بسیار مهم است. کارخانه غذایی به کفپوش یکپارچه نیاز دارد که احتمال رشد باکتری و کپک را کاهش می‌دهد.

بقایای مواد غذایی مانند جامدات، چربی‌ها، خون و روغن‌ها همگی رشد باکتری‌ها در سطح را ترغیب می‌کنند. بتن محافظت نشده یا انتخاب ضعیف پوشش کف می‌تواند باعث رشد بی‌رویه باکتری شود و کارخانه‌ای را در معرض خطر آلودگی قرار دهد.

کفپوش قابل شست و شو صنایع غذایی آکسون 1

کفپوش ضد باکتری

کفپوش ارتباط مستقیمی با تجهیزات کارخانه دارد و انتقال باکتری‌ها از کف به تجهیزات و محصول، خطر بزرگی را تهدید می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که محیط‌های فرآوری غذا در همه زمان‌ها سطح بالایی از پاکیزگی را حفظ کنند.
کفپوش‌ صنایع غذایی آکسون، یکپارچه بوده و در مکان‌هایی که گرد و غبار، کپک، باکتری و‌… تمایل به جمع شدن و رشد دارند، مانند ترک‌ها و شکاف‌های سطح را از بین برده و سطحی یکپارچه با قابلیت تمیز کردن آسان و بهداشتی را ایجاد می‌کنند و همچنین دارای مقاومت بسیار بالا در برابر پاک‌کننده‌های شیمیایی می‌باشد.

تاثیر کفپوش صنایع غذایی آکسون 2

کفپوش صنایع غذایی آکسون، صدها درجه شوک حرارتی ناشی از تمیز کردن بخار در کف‌های سرد را تحمل می‌کند. مکان‌های بسته بندی گوشت، که حاوی فریزرهای سرد و خنک‌کننده‌های ورودی هستند، به کفپوش‌هایی نیاز دارند که بتواند درجه حرارت سرد و گرم را تحمل کند. مناطقی مانند آشپزخانه‌های تجاری، سفره‌خانه‌ها و کارخانه‌های لبنیات باید بتوانند در برابر اسیدهای موجود در روغن‌ها، قندها و حتی لبنیات که توانایی تجزیه نمای خارجی پوشش‌های کف سنتی را دارند، مقاومت کنند. همچنین کفپوش‌ صنایع غذایی و کفپوش آشپزخانه‌ صنعتی باید دارای قابلیت ضد لک برای موارد نامرتب باشند. در تمام کفپوش‌های آکسون می‌توان با افزودن مواد ضد لغزش، احتمال لغزش هنگام خیس یا چرب شدن را کاهش داد.

در کارخانجات صنایع غذایی، از مواد ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده‌های درجه صنعتی برای ایمن نگه داشتن امکانات و تجهیزات از آلودگی در تولید اقلام مصرفی استفاده می‌شود. این امر هنگام انتخاب کفپوش صنایع غذایی مانند کفپوش آشپزخانه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد. کفپوش اپوکسی مناسب می‌تواند از تعطیلی‌های پرهزینه برای تعمیر یا تعویض کفپوش جلوگیری کند. خرابی کف ممکن است منجر به توقف کار تا زمان انجام تعمیرات شود.

کفپوش اپوکسی ضد باکتری صنایع غذایی آکسون 4

محدودیت‌های تغییر دما کفپوش

هنگام انتخاب یک کفپوش صنایع غذایی برای تاسیسات خود، بسیار مهم است که بخاطر داشته باشید که غالباً در این نوع فضاها، دما متفاوت خواهد بود. در حالی که یک قسمت از تاسیسات شما شرایط خنک یا سرد را به همراه خواهد داشت، در جای دیگر شرایط گرم را مشاهده خواهند کرد. کفپوش اجرا شده در یک تاسیسات باید به گونه‌ای باشد که بتواند از درجه حرارت گرم و سرد استفاده کند و در محدوده بسیار وسیعی بتواند آن را تحمل کند. کفپوش‌ پلی یورتان صنایع غذایی آکسون، در محیط‌هایی که دارای تنش‌های بسیار زیادی مانند تنش دمایی، محیط با دمای منفی، مواد شیمیایی، مواد اسیدی، وزن بالا، ترافیک بالا و… عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند.

ترافیک پا در تاسیسات شما

ما در آکسون سازه آراد از کارخانجات لبنی گرفته تا نانوایی‌ها، سیستم‌های با دوام و با کیفیتی ارائه می‌دهیم که تا سال‌ها دوام می‌آورند. کف‌سازی مجدد به دلیل خرابی و تعمیرات در فضاهای صنایع غذایی که نیاز به تولید مداوم دارند، بر تولیدات و درآمد شرکت تأثیر منفی می‌گذارد. این بدان معنی است که کفپوش صنایع غذایی اجرا شده باید به اندازه کافی قوی باشد تا از ساییدگی چرخ دستی‌ها، لیفتراک‌ها و سایر ماشین‌آلات سنگین جلوگیری کند. ضمن اینکه از بروز حوادث احتمالی اجتناب می‌شود، باید در برابر لغزش مقاوم باشد، به طوری که حرکت کارکنان با سرعت بالا، احتمال آسیب‌دیدگی در اثر سقوط و لغزش را نداشته باشند.

کفپوش مناسب صنایع غذایی آکسون 3

تقویت روحیه با یک کفپوش زیبا

کفپوش صنعتی اجرا شده در فضای شما باید دارای زیبایی باشد. زیرا کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی بازتاب مستقیم شرکت و برند هستند. آکسون سازه آراد مشتاق است کفپوش‌هایی را نشان دهد که از نظر بصری، تصویری تمیز و درخشان بوده و به طور کلی شرایط مثبت را بیان کند. علاوه‌ براین، کفپوش آشپزخانه صنعتی زیبا می‌تواند کارمندان را در محل کار خود مطمئن و مشتاق به عملکرد خوب کند. بنابراین داشتن یک انتخاب گسترده از گزینه‌های کفپوش برای ساخت یک مرکز برجسته، فوق‌العاده مهم است. شما می‌توانید کفپوش آشپزخانه صنعتی خود را با انتخاب رنگ‌ها، طرح‌ها و حتی آرم‌های مناسب که متناسب با ظاهر و سبک فضای شما هستند، شخصی‌سازی کنید.

جهت اطلاع از انواع کفپوش‌های صنایع غذایی آکسون و قیمت کفپوش صنایع غذایی و جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با آکسون در تماس باشید. ما برای شما یک راه حل کامل و جامع داریم.

برخی از پروژه‌های کفپوش صنایع غذایی اجرا شده توسط شرکت آکسون سازه آراد را در اینجا مشاهده کنید.

5 7 رای ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست